Ana içeriğe atla

Translate

Şu sıralar çok popüler / now very popular

ne güzeldi

ne güzeldi o akşam saatlerinde, henüz hava tam kararmamışken, bacalardan tüten dumanların isiyle, sokaklardan gelen uzak boğuk ortam sesleri... anneannem namazını kılardı, sessizce fısıldadığı duaların tonu, rükuya varırken eklemlerinde çıkan tıkırdamalar, sobanın üst kapağından tavana yansıyan ateşin ışığı, tiktak tiktak; salondaki saatin sessizliği. galiba ben o günleri çok özledim.   

Çok Üzgünüm güzel şehir: Beyrut

Ah Beyrut,

Nasıl burnumda tüten bir şehirdin sen. 

Yıllardır bir türlü fırsat bulup gidemediğim, balayı dahil bir çok kez gitmek için neden ürettiğim, ancak bir türlü gitmeye nasip olmayan şehir. 

Hep Doğunun Paris'i diyorlar bu şehre, ben ise Paris'i bile yakıştıramıyorum Beyrut'a. Onlarca kez Paris'i gördüm, keşke birkez de Beyrut'a yolum düşseydi... 

En son 2019 yılında iş için gidecektim, hatta eşim ve çocuğumu da alacaktım, gezmek için. Lakin Beyrut'daki iş partnerim, iç savaşın yeniden etkilerinin görülmeye başladığını söyledi. Pek güvenli bir dönem olmadığını söyledi. Vazgeçtik.

Hep aklımda kalan, bir türlü gidemediğim, yapılacaklar listesinde sonralara eklediğim şehir. İlla ki, Fairuz'un etkisi çok büyüktür bu şehri sevmemde. Bu ipeksi sesi dinlerken, ayaklarımı Akdenizin kıyısında bir salaş mekanda uzatmak en büyük hayallerimdendi, bir türlü nasip olmadı.

04.08.20'deki patlamada içim eridi, burkuldu, defalarca bir şehrin nasıl bir anda mahvolduğunu izledim. Çok üzgünüm, binlerce insan yaralandı, yüzlerce insan öldü, hayallerim öldü, gitmediğim için pişmanlıklarım arttı...

 ve çocuklar... 
İç savaşın gölgesinde büyüyen çocuklar şimdi bu patlamanın etkisiyle melek oldular. 

Çok üzgünüm güzel şehir, 
Seni hep ağlattılar...




Yorumlar

Son 1 haftada en çok neler okundu? /What was the most read in the last week?

Son 30 günde en çok okunanlar /// Most read in last 30 days

Tüm zamanların en çok okunanları /// Most read of all time

Geçen Yıl En çok Okunanlar /// Last Year's Most Read Articles

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *